הגרלת ענק נוספת

שר האוצר, משה כחלון הכריז על הגרלת ענק חדשה שתפתח הלילה בחצות, בה יוגרלו כ – 12 אלף דירות חדשות במסגרת מחיר למשתכן. בין היישובים הכלולים בהגרלות: ראשון לציון, רמת גן, נתניה, אשקלון, מודיעין, באר שבע ועוד.

 

הבוקר (א') הכריז שר האוצר, משה כחלון בעמוד הפייס בוק שלו, כי הלילה בחצות תפתח ההרשמה להגרלת ענק נוספת של מחיר למשתכן. בהגרלה הנוכחית יוגרלו כ-12 אלף יח"ד רחבי הארץ.

לדבריו של כחלון, ההגרלה הנוכחית תיתן מענה לרוב המשתתפים של סדרה א' שטרם זכו בהגרלות הקודמות, בזכות לרכישת דירה במחיר הוגן.

 

עוד הוסיף כחלון כי "בזמן האחרון יש התקפות על תכנית מחיר למשתכן  מצד גורמים אינטרסנטים, אשר מבקשים להכשיל את התכנית. גורמים אלו אינם רוצים שתהיה לצעירים אפשרות לרכוש דירות במחירים הוגנים. אלו גורמים שחגגו במשך שנים והרוויחו סכומים גדולים על גבם של הזוגות הצעירים. במסגרת התכנית אנחנו מוכרים את אותן דירות מצוינות ואיכותיות, בהנחות של אלפי שקלים ממחירי השוק ומחזירים את השפיות לשוק הנדל"ן. אותם גורמים אינם תוקפים אותי, הם תוקפים את הצעירים שרוצים אפשרות לרכוש דירות. הם רואים שטירוף המחירים נעצר, את האמון שנותנים הצעירים בתכנית מחיר למשתכן ומבינים שנגמרה החגיגה. אין לנו שום כוונה לעצור את התכנית, אנו מתכוונים להעצים אותה ולהמשיך בשיווק של עשרות אלפי דירות נוספות. אין לנו חשש מאף אחד".

 

במסגרת ההגרלה החדשה, יוגרלו סה"כ כ-12 אלף דירות ב-22 יישובים שונים ברחבי הארץ, אשר יאפשרו לזכאים לרכוש דירה ראשונה בהנחה של עשרות אחוזים ממחיר השוק. גם בהגרלה זו בדומה לקודמת, יוכלו הזכאים להירשם להגרלות בשלושה ישובים שונים במקביל וכך לשפר את הסיכוי לרכישת דירה ביישוב המועדף עליהם, במיוחד ביישוב בו הם בני מקום. הגרלה נוספת צפויה להיפתח בנובמבר.

 

במסגרת הגרלה זו יוגרלו בו זמנית 11,507 דירות ב- 22 היישובים הבאים בסדר הבא:

ראשל"צ, נתניה, ב"ש, ר"ג, אשקלון, בית- שמש, חדרה, מודיעין, ראש-העין, יבנה, קריית-ביאליק, אור- יהודה, דימונה, נשר, שדרות, שוהם, קריית-טבעון, בית-שאן, חצור-הגלילית, בית-דגן, עכו וכרמיאל.

* ההגרלה ליישובי המגזר הערבי תידחה על מנת לאפשר למשתתפים נוספים להירשם לתכנית.

 

 

  • המספרים אינם כוללים תוספת שבס/שבס כחלון אלא יחידות תב"ע בלבד (למעט 13 יח"ד בדימונה, לאחר הדיונים בוועדות התכנון יתווספו יחידות דיור נוספות).

  

רוב ההגרלות מיועדות לזכאים השייכים לסדרה א' התכנית מחיר למשתכן, מלבד ההגרלות של בית שמש אשר מיועדות גם לזכאי סדרה ב'.

ההגרלה ביבנה תהיה פתוחה לבני המקום זכאים מסדרה ב', אך לאחר שכל בני המקום זכאים מסדרה א' כבר זכו בדירה.

כמו כן גם בעכו וכרמיאל, יהיו ההגרלות פתוחות גם לבני המקום זכאים מסדרה ב' לאחר ששבני המקום, זכאי סדרה א' כבר זכו בדירה.

בסדרה א' נותרו היום 33,066 זכאים שטרם מימשו את הזכות לדירה מוזלת. ההגרלה הנוכחית תצמצם בצורה דרמטית את מספר הזכאים בסדרה א' אשר ממתינים לדירה. 12,000 זוגות צעירים נוספים יצאו בזכות הגרלה זו ממעגל הביקוש לדירות.

הכללים להשתתפות בהגרלה זו זהים לכללית החלים על נרשמי מחיר למשתכן וייעשו באמצעות אתר dira.moch.gov.il. יחד עם זאת, להבדיל מההגרלות הרגילות של מחיר למשתכן, ובדומה להגרלה הקודמת,  מאפשרת הגרלה זו הרשמה לפרויקטים שונים בשלושה ישובים במקביל.

 

הרשמה להגרלה תתאפשר במשך שבועיים, החל מהלילה (א') בחצות ועד ל-18.09.2017. הודעה אישית בדבר זכייה בדירה תימסר לכל זוכה ב-31.10.2017.